Máte dotaz, chcete se objednat? zavolejte nám ... +420 731 800 872

Dětská rehabilitace a specializované kurzy Rychnov

Vojtova metoda a bazální posturální programy Rychnov nad Kněžnou

Princip reflexní lokomoce je v současné době číslo jedna ve fyzioterapii. Vyvíjí se z něho různé metody vývojové kineziologie, přitom se vychází z vývoje dítěte od narození po dosažení samostatné chůze.

Vojtova metoda Rychnov nad Kněžnou patří k těm službám, které dokážou ulehčit rodičům. Pokud se totiž vyskytnou určité fyziologické problémy u jejich dětí, znamená to nemalé starosti. Přitom s pomocí Vojtovy metody lze již v raném věku zabránit některým vadám a také překážkám správného růstu.

Zastavte se u mě a domluvíme se na tom, jak budeme Vojtovu metodu praktikovat u vašeho synka nebo dcerky, vždy se snažím, aby se jednalo o cvičení na míru a také cvičení bezbolestné. Dozvíte se také více o Vojtově metodě, takže některé cviky zvládnete sami, pěkně v klidu domova.

Ceny služeb

30 min – 250 Kč pro manuální terapii | 1 min – 3 Kč pro fyzikální terapii (magnetoterapie, ultrazvuk, elektroléčba)

Metody rehabilitační péče

Vojtova metoda Rychnov nad Kněžnou

Princip reflexní lokomoce se využívá hlavně u malých dětí od narození po dosažení samostatné chůze. Občas se setkávám s názorem, že je tato metoda bolestivá, že děti brečí a je pro ně traumatická. Dříve, když tato metoda vznikala, se používalo i bolestivých podnětů k vyvolání reakce.

Dnes se používá nebolestivého tlaku v reflexní zóně, pohyb se aktivuje polohou, děti se při cvičení často smějí, berou to jako hru. Zvláště u větších dětí kombinuji Vojtovu metodu s metodou bazálních posturálních programů, kde je potřeba aktivní spolupráce pacienta a terapie je velice příjemná pro děti i pro rodiče. Nabízím dlouholetou zkušenost v práci s touto metodou (od roku 2002), možnost konzultace psychomotorického vývoje dítěte i bez doporučení lékaře. Tato metoda je vhodná u dětí, u kterých se opožďuje psychomotorický vývoj, mají různé asymetrie páteře nebo kloubů, neurologická onemocnění.

Dá se v tomto věku odstranit počínající skolióza, asymetrie nášlapu chodidel, zmírnit dopad neurologického postižení dítěte.

Bazální posturální programy

U větších dětí a dospělých pacientů více využívám metodu bazálních posturálních programů, kterou vytvořila pí. Jarmila Čápová z Jimramova. Používá se hlavně u neurologických diagnóz, u vozíčkářů. Zde je nutná spolupráce s pacientem, využívá se Vojtův princip a přesně nastavená poloha k vyvolání pohybu. Působí se na geneticky zakódované programy v CNS. Tato metoda má obrovský efekt k obnovení nepoužívaných pohybových funkcí.